• گران ترین سنگ های تراورتن ایران کدام است؟ همه ی ما میدانیم ایران معادن بزرگ و زیادی دارد که از جمله این معادن به معدن های سنگ تراورتن نیز باید اشاره مستقیم داشت.

    ما در این مطلب قصد داریم انواع سنگ های تراورتن را بر حسب قیمت و درجه ی کیفیت برای شما معرفی کنیم.

    سنگ آتشکوه

    معدن سنگ آتشکوه در محلات بوده و سنگ سفید و فوق العاده ای از آن استخراج می شود. البته در چند سال گذشته سورت های خوب از این معدن استخراج نشده است و به همین دلیل در بازار و سنگبری ها کمیاب است؛ اما سورت سوپر ممتاز آتشکوه اگر اصل باشد گران ترین تراورتن ایران شناخته می شود.

    سنگ تراورتن عباس آباد
    سنگ تراورتن عباس آباد

    سنگ تراورتن عباس آباد

    معدن سنگ عباس آباد در نزدیکی روستای باقر آباد محلات است و سنگ های متنوعی از آن استحصال می شود.

    عباس آباد دارای بیش از 25 سورت متفاوت است که هر یک شکل ظاهری و قیمت مخصوص به خود را دارند.

    لازم است بدانید در حال حاضر گران ترین سنگ تراورتن ایران عباس آباد است.

    سنگ مصنوعی تراورتن از نظر وزن و مقاومت با سنگ تراورتن طبیعی تقریبا یکسان است.

    به علت نوع فرآیند تولید و نوع خاص قالبها باعث شده تراکم بسیار بالایی در سنگ بوجود آید و درصد جذب آب از سمت رویه در این سنگ یک درصد می باشد. این امر موجب می شود که سنگ مقاومت بالایی در سرما و گرما و برف و باران داشته باشد. مشکلاتی که در سنگ طبیعی به علت جذب آب از رویه سنگ مانند یخ زدن ،پوسته شدن، شوره زدن و ترک خوردن به وجود می آید. در این سنگ در حداقل میباشد.

    مطالعه بیشتر  بهترین سنگ نما مناسب مناطق مرطوب و شرجی

    رنگ مورد استفاده در این سنگ، رنگ پودری معدنی کشور آلمان میباشد و در سنگ از مواد آنتی یووی جهت بالا بردن مقاومت رنگ در برابر اشعه خورشید استفاده شده است. رنگ همراه با مواد رویه مخلوط شده و بعد قالب ریزی می گردد و روی سنگ به هیچ عنوان رنگ نمی شود و این امر باعث عمر طولانی رنگ می شود.

    پشت سنگ جذب آب بالایی دارد که چسبندگی آن را ۲ تا ۳ برابر بیشتر از سنگ طبیعی بدون نیاز به اسکوب می‌کند.

    گران ترین سنگ های تراورتن ایران
    گران ترین سنگ های تراورتن ایران

    سنگ دره بخاری

    معدن سنگ دره بخاری نیز همانند دیگر سنگ ها در محلات استان مرکزی بوده و سنگ های کرم، کرم روشن و سفید از آن استخراج می شود. قیمت سنگ دره بخاری نسبت به سنگ عباس آباد کمتر است اما در قیاس با دیگر تراورتن ها گران تر محسوب می شود. سورت های سفید و کرم روشن دره بخاری از دیگر نمونه های مشابه گران تر است.

    سنگ حاجی آباد

    معدن سنگ حاجی آباد در نزدیکی معدن دره بخاری بوده و از همین رو شکل و نقش شبیه به هم را دارند. این سنگ زمینه رنگی کرم، کرم روشن و سفید دارد و قیمت ها نیز بر همین اساس مشخص می شود.

    سورت های سوپر سفید حاجی آباد با دره بخاری یک قیمت هستند. اما نکته حائز اهمیت این است که حاجی اباد نیز مانند آتشکوه بوده و در زمان نوشته شدن این وبلاگ سنگ خوبی از معدن آن استخراج نمی شود. به همین دلیل توسط سنگبری های کمی برش داده می شود.

    مطالعه بیشتر  صادرات سنگ مصنوعی

    سنگ ابیانه

    معدن سنگ ابیانه در استان اصفهان بوده و دارای زمینه رنگی کرم، سفید هاله دار و سفید می باشد. این سنگ از نظر جنس و کیفیت رتبه ای پایین تر از عباس آباد داشته و به همین دلیل تقریبا نصف قیمت عباس اباد در بازار دیده می شود.

    سنگ طبس

    یکی دیگر از سنگ های گران قیمت نما سنگ تراورتن معدن طبس است. این سنگ زمینه های رنگی متنوعی داشته و در سورت های سفید و یخچالی آن شاهد قیمت های بالایی خواهیم بود.

    بنابراین سنگ تراورتن طبس نیز می تواند پس از ابیانه گران ترین سنگ کشور محسوب شود.

    لاکچری ترین سنگ های تراورتن
    لاکچری ترین سنگ های تراورتن

    سایت سنگ ساختمان یکی از بهترین و قدیمی ترین سایت ها در حوزه سنگ مصنوعی می باشد که یکی از مراکز معتبر برای فروش سنگ مصنوعی طرح عباس آباد و سنگ مصنوعی تراورتن می باشد.

    برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت سنگ تراورتن مصنوعی طرح عباس آباد با کارشناس فروش فرداد سنگ البرز تماس بگیرید.

    شماره تماس : ۰۹۹۱۶۴۳۳۳۸۵

    اینستاگرام : @SANGESAKHTEMAN_COM

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیمایش به بالا
    اسکرول به بالا
    تماس مستقیم