• انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی کدام است؟ با گسترش ساخت و ساز ساختمان های ویلایی، سوالاتی مطرح می شود از جمله این که انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی کدام اند و کدام و سنگ نما از لحاظ زیبایی، استحکام و قیمت مناسب تر می باشد.

    سنگ نمای ساختمان ویلایی

    سنگ نمای ساختمان ویلایی

    سنگ نمای ساختمان ویلایی نوعی سنگ تزئینی است که در ابعاد و اندازه‌ های معین قابل برش و تراش می ‌باشد. سنگ ‌های نمای ساختمان دارای سختی و دوام متفاوتی بوده که در شرایط آب و هوایی مختلف قابل ‌استفاده هستند. از آنجایی‌ سنگ نما در زیبایی و دکوراسیون ساختمان های ویلایی نقش بسیار مهمی دارد، بنابراین شناخت انواع سنگ نمای ساختمان و آشنایی با ویژگی ‌های آن ‌ها ضروری است.

    انواع گوناگون سنگ نمای ساختمان ویلایی

    سنگ تراورتن، تراورتن مصنوعی، ترامیت، مرمریت، مرمر از انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی هستند که باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شوند.

    فرداد البرز تنها تولید کننده سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد سوپر طرح ابر و باد می باشد.

    1. سفید بدون رگه
    2. زمینه سفید با رگه کرم طرح ابر و باد عباس آباد سوپر
    3. رگه شکلاتی

    از مزایای این نوع سنگ نمای ساختمان

    • مقاومت بالای رنگ در برابر نور خورشید
    • مقاومت بسیار بالا در مقابل سرما
    • قیمت بسیار مناسب

    سنگ مصنوعی تراورتن سفید بدون رگه

    نمای ساختمان مدرن

    سنگ مصنوعی تراورتن عباس آباد سوپر طرح ابر و باد

    سنگ مصنوعی تراورتن
    "</p

    سنگ تراورتن

    تراورتن معمولا از پر کاربرد ترین سنگ نما های بیرونی ساختمان ها است چرا که این سنگ از لحاظ قیمت از سنگ مرمر ارزان تر بوده و تنوع بیشتری در زمینه ی تولید دارد. تراورتن از جمله سنگ های سبک محسوب می شود و به دلیل دارا بودن خلل و فرج مناسب در پشت آن به راحتی با ملات به سطح مورد نظر می چسبد.

    همچنین در برابر نفوذ آب، سرما و گرما و اشعه UV مقاوم بوده و تنوع رنگی دارد. رنگ طبیعی تراورتن سفید است اما در رنگ‌ های قهوه ‌ای، کرم یا زنگ ‌زده نیز موجود می ‌باشد .از دیگر ویژگی های این سنگ نمای ساختمان ویلایی می توان به ثابت ماندن رنگ آن در طول زمان و قابلیت برشکاری و صیقل کاری بالایش اشاره کرد. در نمای رومی نیز از این نوع استفاده می گردد.

    سنگ نما تراورتن

    تراورتن مصنوعی

    امروزه یکی از انواع سنگ های قابل استفاده در نمای ساختمان ها، سنگ مصنوعی است. تراورتن مصنوعی یکی از انواع سنگ مصنوعی است که به علت زیبایی در طرح و مقاومت و کیفیت بسیار بالا بسیار مورد توجه معماران قرار گرفته است.

    از لحاظ هزینه نیز استفاده از سنگ نمای تراورتن مصنوعی قیمت تمام شده ی بسیار پایین تری نسبت به سنگ های طبیعی دارد و از این جهت کاملاً به صرفه تر خواهد بود. به طور تقریبی هر سنگ مصنوعی حدوداً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سبک ‌تر از سنگ های طبیعی می ‌باشد. این سبک بودن سنگ ها کار را در هنگام نصب روی نمای ساختمان آسان تر می کند.

    از دیگر مزایای سنگ تراورتن مصنوعی می توان به صیقل پذیری عالی، چسبندگی بالا نسبت به سایر مصنوعات سنگی، جذب آب صفر، قابلیت اجرای طرح و رنگ های دلخواه، نداشتن محدودیت در تولید اندازه های گوناگون و زیبایی و دید بسیار عالی آن اشاره نمود.

    مطالعه بیشتر  طراحی نمای ساختمان 1402

    اجرای-سنگ-میاندواب-در-شهرک-پردیس-

    سنگ ترامیت

    ترامیت حاصل ترکیب تراورتن و مرمریت است. این سنگ به دلیل شباهت و دارا بودن ویژگی های دو دسته سنگ مرمریت و تراورتن، به نام ترامیت شناخته شده است. از سنگ ترامیت در ساخت نمای داخلی و همچنین نمای خارجی ساختمان استفاده می ‌گردد. اما با توجه به جذب آب بالای این سنگ بهتر است این سنگ در نمای‌ خارجی ساختمان کمتر استفاده شود یا بیشتر در مناطق جغرافیایی با آب و هوای خشک برای نمای خارجی ساختمان استفاده گردد.

    سنگ ترامیت نیز مانند سنگ‌ های دیگر که با آن ها آشنا هستیم، دارای ویژگی‌ های مختلفی می ‌باشد. این نوع سنگ اکثرا زمینه ی روشن دارد و در رنگ های سفید و کرم در بازار موجود می ‌باشد .

    به دلیل شباهت بسیار به تراورتن، ترامیت مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان ساختمان قرار گرفته است و می تواند جایگزین مناسبی برای برخی از سنگ های تراورتن باشد. همچنین داشتن خلل و فرج باعث شده این سنگ تبدیل سنگی پر کاربرد و سبک در ساختمان گردد.

    سنگ مرمر

    سنگ مرمر که جزء گران ‌ترین سنگ نمای ساختمان است، دارای خاصیت درمانی بوده و آرام ‌بخش است. مرمر در رنگ های سبز، زرد و سفید موجود است. این نوع سنگ در برابر هوا زدگی، گازها و باران اسیدی بسیار مقاومت بالایی دارد. اما ممکن است در طولانی ‌مدت در اثر شرایط جوی کم‌ رنگ شود.

    مرمر یک سنگ نمای ساختمان است که بیشتر برای کارهای شیک و دکوراتیو در ساختمان‌ های شیک به کار برده می ‌شود و قیمت نسبتاً بالایی دارد.

    گرانیت

    سنگ گرانیت یکی از شناخته ‌شده‌ ترین انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی است. این سنگ مانند آهن محکم بوده و حجم بسیار بالایی دارد که به دلیل همین تراکم بالا، مقدار آب کمتری را به خود جذب می‌ کند. به دلیل درصد بالای سیلس در گرانیت این سنگ بسیار سخت بوده و در برابر سایش مقاوم است.

    علاوه بر نمای ساختمان، از گرانیت در سکو های پیشخوان، سنگ ‌فرش، راه ‌پله و مقبره در آرامگاه ‌ها استفاده می شود. در واقع از گرانیت در ساخت بسیاری از اشیایی که در زندگی روزمره با آن رو به‌ رو هستیم استفاده می ‌شود. اما به دلیل‌ اینکه این سنگ از معادن استخراج ‌شده و برش و صیقل آن پرهزینه است، قیمت بالایی دارد.

    نمای ساختمان

    نمای ساختمان مثالی از یک ظاهر زیبا برای سازه ی شما است که در نگاه اول توجه هر شخصی را به خود جلب خواهد کرد، هر چه قدر نمای ساختمان زیباتر و به روز تر باشد جلب توجه بیشتری را به دنبال دارد زیبایی نمای ساختمان علاوه بر زینت بصری باعث افزایش ارزش ملکی سازه مورد نظر نیز خواهد شد.
    لازم به ذکر است که در قرن های اخیر با توجه به سبک های امروزی در نمای ساختمان ساختمان هایی به روز تر و هوشمند تر را مشاهده خواهیم کرد ساختمان هایی که از مصالح مناسب با اقلیم محیطی جهت نما سازی استفاده میکنند.
    پس باید در نظر داشته باشید علاوه بر داشتن ظاهری زیبا باید با توجه به عوامل و شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه نمای ساختمان طراحی و ساخته شود. در این قسمت باید به شناخت انواع مصااح ساختمانی جهت ساخت نمای ساختمان لاکچری و مدرن شناخت داشته باشید.

    مطالعه بیشتر  استفاده از سنگ در نما

    از این رو در این مقاله سعی کرده ایم شما را با انواع سنگ نمای ساختمان و یا مصالح کاربردی در ساخت نمای ساختمان آشنا کنیم.

    اهمیت نمای ساختمان در ساختمان سازی

    زیبایی ساختمان همواره مهم بوده است بنابراین باید به ساخت و طراحی نمای ساختمان توجه ویژه ای داشت، دادن جلوه ی شهری مناسب و زیبا از عوامل دیگر در اهمیت داشتن این موضوع است. برای مثال منطقه ای را تصور کنید که تمامی ساختمان های آن دارای نمایی سنگی و یا دارای نور پردازی می باشند حال بین ساختمان ها، ساختمانی وجود داشته باشد که نمای خاصی نداشته باشد در این حالت ممکن است به جلوه ی آن منطقه و یا محله مورد نظر ضربه بزند.
    سایر دلایل مهم در داشتن یک نمای ساختمان خوب
    نمای شهری
    معرف ساختمان
    عایق صوتی و حرارتی ساختمان
    افزایش عمر ساختمان

    انواع نمای ساختمانی طبق مصالح استفاده شده

    1. نمای آجری
    2. نمای شیشه ای
    3. نمای بایرامیکس
    4. نمای سرامیکی
    5. نمای کامپوزیت
    6. نمای سنگ مصنوعی
    7. نمای سنگ طبیعی
    8. فایبر سمنت برد

    سنگ نمای ساختمان ویلایی

    معیارهای فنی ساخت نمای ساختمان

    توجه به معیار ها و پارامتر های فنی در نمای ساختمان مهم ترین مواردی که در انتخاب نوع نما قابل بحث و توجه است موارد زیر می باشد:

    • عایق صوت
    • عایق حرارت
    • مقاومت در برابر زلزله
    • تطابق با محیط زیست
    • دوام و ماندگاری
    • مقاومت در برابر آتش سوزی
    • سرعت اجرا
    • بودجه و صرف اقتصادی
    • مقاومت در برابر سرما و یخ زدگی
    • وزن تحمیلی بر ساختمان
    • هزینه ترمیمی و نگهداری

    نمای ساختمان ویلایی

    طراحی نمای ساختمان ویلایی برای معماران و کارفرماها بسیار مهم می باشد زیرا ویلاهای محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است پس باید از جلوه زیبایی برخوردار باشد، در طراحی ساختمان ویلایی مهم ترین بخش نمای ویلا است.

    همچنین باید نمایی انتخاب شود که در طولانی مدت از نظر و مد نیوفتد و همچنان به روز و زیبا باشد.
    نمای ساختمان ویلایی خوب باید از نظر پوشش و داشتن حفاظت در نهایت کیفیت خود باشد زیرا همواره ویلاهای در مناطقی ساخته می شوند که از مرگز شهر دور بوده و در کنار باغ و یا مناطقی خلوت می باشند. پس با این تفسیر باید ویلا ز از حفاظت بالایی برخوردار باشد.
    همچنین نمای یک ساختمان ویلایی باید از نظر تحمل انواع شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم باشد زیرا در مناطقی که ویلا احداث می شود اکثرا بارندگی زیاد می باشد.
    اگر در ساخت نمای ساختمان ویلایی از مصالح ساختمانی با کیفیت استفاده نشود، ماندگاری و دوام سازه شما پایین آمده و در نتیجه هزینه های بازسازی نیز به سایر مشکلات احتمالی اضافه خواهد شد.

    مطالعه بیشتر  نمای سنگ عباس آباد

    سنگ نمای ساختمان

    امروز اکثر ساختمان هایی که دارای نما های بیرونی هستند ظاهر آن ها بسیار حائز اهمیت زیر چشم نوازی را در هر رهگذری فراهم می می کند در واقع در اولین نگاه هر کسی که از آن محدود رد شود با دیدن نمای یک ساختمان شیفته آن خواهد شد.

    سنگ نمای ساختمان چند نوع است که بر ارزش ساختمان افزوده می کند و توجه خیلی ها را به آن جلب می نماید و اگر قصد خرید سنگ نمای مناسب برای نمای خارجی ساختمان را دارید؛ باید در رابطه با انواع آنها تحقیقات لازم را داشته باشید و با توجه به نیازتان این محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

    همچنین سنگ نمای ساختمان یکی از محصولاتی می باشد که مورد توجه بیش تر سازندگان و طراحان ساختمان قرار گرفته است.

    می تواند شناسنامه یک ساختمان را به عنوان یک شکل ظاهری از آن یاد کند در زمان خرید نوع سنگ و انواع ان دقت کنید و برخی از سنگ ها مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی دارند می توانند بیشتر در معرض نور خورشید باد و باران قرار بگیرند از این رو جنس آن بسیار حائز اهمیت است.

    قسمت بیرونی ساختمان در برابر انواع آلودگی ها قرار می گیرد در این نظافت آن تاثیر بسیار زیادی در زیر لایه سنگ می گذرد .نظافت و سنگ کار بسیار سختی است به همین دلیل در زمان خرید سنگ نما سنگی را انتخاب کنید که ظاهری براق و شفاف دارد و آلودگی ها را به خود جذب نکند و کمتر نیازمند نظافت هستند.

    ویژگی های سنگ های نمای ساختمانی

    سنگهای نمای ساختمانی به دلیل ظاهر متنوعی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و معمولا در اکثر ساختمان های ایرانی از نما های مختلف استفاده می کنند.

    سنگ ها ضد آب هستند در برابر نفوذ آب به درون خانه بسیار مقاوم است و باعث یخ زدگی و خوردگی و در نهایت ترک خوردگی نمی شوند بهترین سنگ نمای ساختمان نوعی است که ظاهر آن وقت خورده باشد و برش داده شده باشد.

    برای شما هم اتفاق افتاده است که در زمان عبور از یک کوچه یا خیابان خاص شیفته به یک نمای زیبا بر می خورید.

    نمای هر ساختمان شناسنامه آن سازه به حساب می آید در واقع سنگی به کار رفته شده در نمای ساختمان به هر ساز شخصیت میبخشد.

    به خصوص اگر در انتخاب سنگ ها دقت کافی به عمل آورده شود و تخصص در نصب آن داشته باشند آن را سازه و بنا بسیار زیباتر می شود.

    برای اطلاعات بیشتر و جهت دریافت قیمت سنگ تراورتن مصنوعی طرح عباس آباد با کارشناس فروش فرداد سنگ البرز تماس بگیرید.

    شماره تماس : 09916433385

    اینستاگرام : @SANGESAKHTEMAN_COM

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    پیمایش به بالا
    اسکرول به بالا
    تماس مستقیم